GALERIA DE FOTOS

dimarts, 31 de gener del 2012

COQUES SALADES (amb massa de llet, brandi i llevat)

5-coques brandi-ppal-

Quan jo era menuda era molt habitual anar al forn per comprar l’esmorçar o el berenar... mai no faltaven les rosquilletes (palets  de pa), els pastissets de tomacat, de pèsols o de bledes, i les coques salades.

A casa sempre se n’han fet de coques i de vegades són el substitut del pa en els àpats. Les fem o amb llevat, com aquestes, o amb massa de cervesa o gasosa.

Les d’avui són amb llevat i amb una mica de llet i brandi... totalment recomanades...boníssimes!!
Què haig de dir jo que m’encanten les coques?

Ingredients per a la massa per fer una coca gran o unes 12 coquetes :
  • 1 got de llet tèbia (250 g)
  • 30 g llevat fresc de forner o 1 sobre llevat sec de forner
  • 3/4 de got d’oli de gira-sol (170 g)
  • 2 ditets de brandi (el que queda per omplir el got de l'oli) (70 g)
  • 1/2 kg de farina de força aproximadament (o la que entre) (~550 g) 
  • sal
-Farciments:
  • Només amb farina: un vegada estesa, tira-li farina per damunt i un raig d'oli.
  • De molletes
  • Amb anxoves
  • Amb tomacat
  •  Amb pèsols

Estris: TMX per a pastar, bol per deixar pujar la massa, safata forn

Elaboració:

1.- Dilueix el llevat en la llet tèbia i barreja tots els ingredients. Pasta fins obtenir una massa que no se t’enganxe als dits. Deixa reposar d'una a dues hores, fins que doble el volum.

5-coques brandi-pas2-ETI

2.- Escalfa el forn a 180º, funció ventilador.

3.- Estén en una safata de forn i posa el farciment que més t'agrade. Amb els dits, fes un clotet perquè no caiga el farciment.

5-coques brandi-pas3-ETI
 
Com veus, es poden fer individuals o grans de la mida de la safata del forn.

5-coques brandi-pas4-ETI

4.-Fica al forn a 180º durant uns 15 minuts, fins que estiguen una mica daurades però no massa. Dependrà també del tamany de les coques. Han de quedar blanetes, no cruixents.

Nota: Aquestos farciments són dos dels habituals, més endavant ja us posaré com fer d’altres com el de pèsols i ceba o el de bledes.
 
Temps total: 3-4 hores

5-coques brandi-ppal blanca-ETI5-coques brandi-ppal tomacat-ETI
 
Bon profit!!

T’ha agradat la recepta? Tens dubtes o suggeriments? Si la fas, comparteix la teua experiència amb nosaltres.

Assabenta’t de les actualitzacions de Cuinadiari, subscrivint-te a la nostra newsletter o segueix-nos a InstagramFacebookPinterest o Twitter.

Moltes gràcies per seguir-nos!!

Marta

4 comentaris :

Anònim ha dit...

Hola Marta! el dilluns vaig fer aquesta recepta i va eixir boníssima. La recomane perquè és molt senzilla i es tarda molt poc. Enhorabona pel blog. Vanesa Gutiérrez.

Marta Cuinadiari ha dit...

Moltes gràcies Vanessa i m'alegre molt de que t'hagen agradat!!!... i més de tu que saps lo bones que estan les nostres coques!! Segur que havies anat al cole amb la coca per esmorçar!! :-)
Una abraçada
Marta

Laia ha dit...

L'altre dia vaig fer aquestes coques seguint la recepta i em van eixir boníssimes! Ma uela fa les coques amb aigua i creïlla bullida, conèixes aquesta recepta?
Per cert, enhorabona pel blog! M'encanta i l'utilitze molt a sovint!

Marta CuinaDiari ha dit...

Hola Laia. Moltes gràcies per tots els teus comentaris. M'alegre que el blog et siga útil! ! No conec les coques amb creïlla. On es fan així?. M'encantaria que em passares la recepta i m'explicares com es fan. Si vols pasar-me-la per mail és cuinadiari@gmail.com i estaré encantada de fer-la. Un abraçada. Marta